אמריקה בפאניקה: פיצוץ סתמי או אירוע טרור? • סקירה

    שנית, העובדה שסמוך לזירת הפיצוץ בניו יורק נמצא מטען נוסף שחובר לטלפון נייד וכלל גם חתיכות מתכת להגברת עוצמת הפיצוץ מעידים כי ככל הנראה מדובר בפיגוע טרור
    שלמה ריזל No Comments on אמריקה בפאניקה: פיצוץ סתמי או אירוע טרור? • סקירה

    פיצוץ של מטען חבלה שהוטמן בפח אשפה בשכונת צ'לסי שבמזרח רובע מנהטן בניו יורק הביא לפציעתם של 28 אנשים ומצבו של אחד מהם קשה • עד כאן העובדות אבל הדעות חלוקות לגבי הסיבה לפיצוץ

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    שנית, העובדה שסמוך לזירת הפיצוץ בניו יורק נמצא מטען נוסף שחובר לטלפון נייד וכלל גם חתיכות מתכת להגברת עוצמת הפיצוץ מעידים כי ככל הנראה מדובר בפיגוע טרור
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם גל הטרור העולמי שוטף את ארצות הברית? תלוי את מי שואלים. 

     
    פיצוץ של מטען חבלה שהוטמן בפח אשפה בשכונת צ'לסי שבמזרח רובע מנהטן בניו יורק הביא לפציעתם של 28 אנשים ומצבו של אחד מהם קשה. עד כאן העובדות אבל הדעות חלוקות לגבי הסיבה לפיצוץ.
     
    לפי ראש עיריית ניו יורק שערך במקום מסיבת העיתונאים "לא נראה שמדובר באירוע חבלני וכל כיווני החקירה נבדקים". הסיבות לכך שלא מדובר באירוע טרור הן כיוון שבסמוך נמצא אתר בניה ולפי אחת הדעות מדובר בחומר נפץ שנועד לצרכי הבניה שהושלך ברשלנות לפח האשפה והתפוצץ כתוצאה מתקלה. יש כאלו שסוברים שמדובר באירוע פלילי שנועד לחסל חשבונות עם מי מהעוברים ושבים באזור. 
     
    אבל מי שנמצא בצד הימני של המפה הפוליטית האמריקנית ותומך בטראמפ משוכנע שמדובר בפיגוע טרור. המצדדים בעמדה הזו מביאים 3 הוכחות עיקריות לטענתם.
     
    ראשית, אתמול התפוצץ מטען חבלה בסמוך למרטון ספורטיבי בניו-ג'רי הסמוכה, שנועד לגייס תרומות ללוחמי המארינס האמריקנים ובה בשעה שהתפוצץ המטען בניו יורק בוצע פיגוע דקירה במיניסוטה במהלכו נדקרו ונפצעו 8 אנשים על ידי מוסלמי שצעק 'אללה אכבר' ונורה למוות.

    שנית, העובדה שסמוך לזירת הפיצוץ בניו יורק נמצא מטען נוסף שחובר לטלפון נייד וכלל גם חתיכות מתכת להגברת עוצמת הפיצוץ מעידים כי ככל הנראה מדובר בפיגוע טרור.

    שלישית, הסמיכות של התקופה הזו ל9.11 בו בוצעו הפיגועים הגדולים בהיסטוריה וביניהם הפיגוע בבנייני התאומים, והאמירות המפורשות של ארגוני הטרור על פיגועים נוספים בימים האלו, מצביעים כאלף עדים שייתכן ומדובר בפיגוע טרור.
     
    אבל הרבה מעבר להתמקדות העכשווית במניע לפיצוץ המיסתורי, במטות המועמדים לנשיאות ארה"ב ממתינים בכליון עיניים לתשובה הסופית של גורמי הבטחון. אם מדובר באירוע טרור, צפוי שהסחרחורת של קלינטון בסקרים רק תתחזק וטראמפ ימשיך לצעוד לעבר ניצחון קל שמסתמן כרגע. 


    0 תגובות